Direktlänk till inlägg 20 oktober 2014

Fåfänga...

Av Jonna Bel - 20 oktober 2014 01:00

Jag sitter på tunnelbanan på väg hem från jobbet och läser en bok. I ögonvrån ser jag en kille som kollar på mig. Ignorerar. Han börjar vrida på sig konstigt och stirra i mitt håll... Va fan?! Tänker jag. Så jag ger honom ett argt stirr tillbaka... Då ser jag att det är inte mig han kollade på men sitt spegelbild i fönstret. Han rättade till håret, eller va det var han gjorde...

"Snälla får jag spy på dig, får jag spy, snälla låt mig spy" tänkte jag och vände mig tillbaka till min bok irriterad.

Inte bara att tjejer som gör så gör mig illamående, med att kamma håret, eller rätta till det varannan minut, sminka sig eller vad de gör på tunnelbanan, men killar... Usch!!!

Du är ingen man i mina ögon längre...

Är det så mycket begärt i dagens samhälle att en man ska vara en man. Inte plocka ögonbrynen, färga håret, sminka sig, vaxa bröstet, gå på solariet, inte vara en muskel berg etc... För det bara får mig att göra Bläh!!! Bläh!!! Bläh!!!

Jag kräks så långt jag kan se... En kille som spenderar mer tid framför spegeln än mig får absolut inte komma in i min säng.

Va vill jag från en kille... Undrar ni kanske... Om vi pratar om ytlig utseende... Ok så är det för mig... Han ska kunna klä sig, ha snygga kläder, eller iaf en egen stil som är intressant nog att fånga mitt öga, han ska lukta gott... Parfymer... Inte de där billiga taxichaufför liknande men dyra fina lukter, sensuella och mystiska... Va nyrakad, eller ha en skägg då första dagens skäggstubb är det värsta jag vet... Både utseendemässigt men även (och här kanske får jag support av andra tjejer) det gör så himla ont när man kyssas... Som man skulle skrapa mitt ansikte med en metall borste...
Starka, stora armar... Men inte en muskelknute då jag kan inte vara med perfekta människor... Om en sån muskulös Gud skulle ligga med mig det ända jag skulle tänka på va "Vilket vad har du förlorat att du är här?" Nej nej osexigt... Fint välkomnande leende... Och ögon... Men det går inte att beskriva... Ögon med djupet oavsett om de är bruna, blåa eller violetta (ja tro mig, det finns sådan ögonfärg också) ska de ha något i sig, en liten glimt...

Så nej alla ni fåfänga killarna med vaxade bröst och solbränna, med gel i håret... Ni kan bara dra... För ni börjar bli små flickor som snart kommer att börja läsa Cosmo...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Bel - 22 oktober 2014 15:24

Vi kanske var ihop en månad... Ja något sånt skulle jag tro... Vi brukade gå ut ganska ofta, ha kul... Både jag och Mr Big älskar att dansa. Iaf det var en kväll och vi var på väg hem till honom... Vi var lite fulla, trötta och klockan var efter 3...

Av Jonna Bel - 22 oktober 2014 15:24

Varför berättar folk för mig sina mörka hemligheter, såna saker som de annars skulle ta med sig till graven... Har jag magiska lyssnar-krafter som jag inte ens visste om? Detta hände mig alltid... Även mina föräldrar berättade för mig saker som de...

Mat

Av Jonna Bel - 21 oktober 2014 21:39

Jag har stunder då jag inte äter, då jag struntar i mat... Jag går till köket öppnar kylskåps dörren och även om den är full och jag känner hungerkänslan komma krypande i min mage och hals varje syn på mat gör mig olustig... Får mig att må illa istäl...

Av Jonna Bel - 21 oktober 2014 13:32

Första veckor var vi oskiljaktiga. Vi träffades nästan varje dag, oftast hos mig då jag bodde närmare centrum. När vi inte kunde ses, ringde vi varandra eller smsade... Det fanns inget som skulle dela på oss. Sedan kom första krisen, han fick job...

Av Jonna Bel - 21 oktober 2014 00:45


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards