Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

"I am 27"

Av Jonna Bel - 19 oktober 2014 22:06

Varför sån titel på denna enkla blogg... Ja, ni ser jag har ju ingen fantasi... Eller visst det har jag men det namnet som jag ville använda var redan taget...
Så jag kom på denna titel...
Ja, jag är 27 år gammal för det första...
För det andra ska det vara en anagram av "Ingen Äger Morgondagen" som är mitt personliga motto här i livet...

Jag har skrivit bloggar förut, mest om mig och min vardag... Lika populärt som de flesta bloggarna här (utan att förolämpa någon). Ärligt så skriver jag inte detta för publikum (trots att det är skönt att veta att nån kan tycka att det jag skriver är intressant), men för mig själv (jag vet patetiskt kliché).

Ja, som en slags terapi, öppen dagbok... You name it...

Iaf tycker jag att detta är kul, så... Om du inte gillar... Fuck off!!!

Jag kan varna er redan nu, jag är en Bitchig Drama Quenn... Ibland, inte oftast, men stackars min sambo...
Han tror att jag har PMS 24/7 och skyller allt på det, har inte hjärtat att säga honom sanningen, att mina utbrott, grått, glassätande kl 12 på natten är bara en del av min natur (ja, ibland får han springa till närmaste öppen mack för att köpa små goda saker till mig).

Men jag är också snäll, omtänksam, bra i sängen (kan inte döma själv, endast något jag hört ;) ), rolig och äventyrlig...

Nej jag är inte 1,75 cm lång med stora tuttar, putande läppar och blont hår... Lite mer 1,69 cm stor rumpa små bröst, hår färg, ja man kan undra... Och hatar att sminka mig... Hatar att ha högklackade skor... Inte att jag inte äger ett par, för varje tjej måste göra det... Och lagar ingen mat... Att stå i köket vid spisen får mig att spy...
Därför min sambo är ansvarig för var varierande kost...

Inte att jag hatar mat, absolut inte, tvärtemot... Skulle behöva gå ner några kilo (5, då blir jag perfekt... Men kan nöja mig med 3 också)...

Jag jobbar mycket, skulle inte kunna leva utan mitt jobb... Utan att göra nånting... Bara sitta hemma, nej det är inget för mig... Stanna hemma med barn och skit... Vänta med maten tills maken kommer hem?! Usch!!! Aldrig!!! Det blir nog han som får göra detta, om han föder barna först också, för det är något jag absolut inte vill göra... Vill inte förstöra ännu mer min, redan nu operfekta figur...

Jag älskar att läsa böcker, jag äter upp de en efter en och blir aldrig mätt...

Jag lever i min fantasi-dröm värld och jag skulle inte vilja ändra på det nånsin...

Verkligheten fångar mig ibland med sina stora händer men då kryper jag ihop i en fosterställning på min sambos knän och gråter mig till sömn...

Så snälla inga taskiga kommentarer... Gillar ni inte, sluta läsa och trakassera någon annan istället...






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Bel - 22 oktober 2014 15:24

Vi kanske var ihop en månad... Ja något sånt skulle jag tro... Vi brukade gå ut ganska ofta, ha kul... Både jag och Mr Big älskar att dansa. Iaf det var en kväll och vi var på väg hem till honom... Vi var lite fulla, trötta och klockan var efter 3...

Av Jonna Bel - 22 oktober 2014 15:24

Varför berättar folk för mig sina mörka hemligheter, såna saker som de annars skulle ta med sig till graven... Har jag magiska lyssnar-krafter som jag inte ens visste om? Detta hände mig alltid... Även mina föräldrar berättade för mig saker som de...

Mat

Av Jonna Bel - 21 oktober 2014 21:39

Jag har stunder då jag inte äter, då jag struntar i mat... Jag går till köket öppnar kylskåps dörren och även om den är full och jag känner hungerkänslan komma krypande i min mage och hals varje syn på mat gör mig olustig... Får mig att må illa istäl...

Av Jonna Bel - 21 oktober 2014 13:32

Första veckor var vi oskiljaktiga. Vi träffades nästan varje dag, oftast hos mig då jag bodde närmare centrum. När vi inte kunde ses, ringde vi varandra eller smsade... Det fanns inget som skulle dela på oss. Sedan kom första krisen, han fick job...

Av Jonna Bel - 21 oktober 2014 00:45


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards